Onze referentie
Het verhaal van Bruyerre
Met meer dan 115 jaar geschiedenis is Bruyerre een familiebedrijf dat gespecialiseerd is in de verkoop en distributie van materiaal en apparatuur voor bakkerijen, patisserieën en particuliere klanten. Door traditie, innovatie en kwaliteit te combineren, biedt het een uitgebreid assortiment producten aan: grondstoffen (meel, chocolade, gist, enz.), professionele uitrusting (ovens, broodsnijders, enz.), verpakkingen en verse producten. Dankzij zijn expertise en reactiviteit is Bruyerre een betrouwbare partner voor ambachtslieden. Zijn inzet om op maat gemaakte oplossingen te bieden, verstevigt zijn positie als marktleider.
Hun behoeften
Met het oog op optimalisatie en modernisering implementeerde Bruyerre een geïntegreerd beheersysteem om de kernprocessen te stroomlijnen en de operationele efficiëntie te verbeteren. Het beheer van klantorders werd herzien om een snellere en intuïtievere ervaring te bieden. Dankzij een geoptimaliseerd orderopnamesysteem voor telefonische verkoop, een EDI (Electronic Data Interchange)-systeem en een webshop, kunnen klanten hun bestellingen eenvoudig plaatsen. In de winkel zorgt directe integratie met de kassa’s voor een vlotte overgang van aankoop naar facturatie.
Aan leverancierszijde maakt de tool een betere controle van productgegevens mogelijk, met een rigoureus beheer van de artikelcatalogus.
De logistiek werd versterkt met nauwkeurige opvolging van inkomende en uitgaande stromen, ondersteund door barcodescanners en een geoptimaliseerde organisatie van leveringsroutes per vrachtwagen.
De boekhouding profiteert van volledig financieel beheer, terwijl het commercieel beheer de automatische toepassing van kortingen voor klanten en leveranciers omvat, alsook de opmaak van operationele en managementrapporten voor nauwkeurige prestatie-opvolging.
Tot slot werd de dienst na verkoop geoptimaliseerd door een koppeling met een externe applicatie, ontwikkeld door een partner van Bruyerre, waardoor ondersteuning en onderhoud efficiënter verlopen.
Du côté des commandes fournisseurs, l’outil permet une meilleure maîtrise des données produits, garantissant une gestion rigoureuse du catalogue d’articles. La logistique a également été renforcée avec un suivi précis des flux entrants et sortants, facilité par l’usage de scanners de codes-barres et une organisation optimisée des tournées de livraison par camion.
La comptabilité bénéficie d’une gestion financière complète, tandis que la gestion commerciale intègre l’application automatisée des remises pour clients et fournisseurs, ainsi que la production de rapports opérationnels et de gestion pour un suivi précis des performances.
Enfin, le service après-vente a été optimisé grâce à une intégration avec une application externe développée par un partenaire de Bruyerre, permettant une gestion efficace du support et de la maintenance.
Grâce à cette transformation digitale, Bruyerre améliore la fluidité de ses opérations et renforce son engagement envers ses clients et partenaires.
De oplossing
In close collaboration with Bruyerre’s IT teams, Idealis deployed and customized several applications within Odoo.
This optimized version integrates the essential features of the previous system while respecting the company’s specific processes.
While some modules were immediately operational, others required major adjustments to maintain Bruyerre’s efficiency and profitability. The ERP replacement also provided an opportunity to optimize existing processes by eliminating obsolete ones.
Despite over a decade of using the previous system, the transition to Odoo was completed in a record time of ten months.
Additionally, the Idealis team worked closely with the accounting department to ensure a smooth and successful migration to Odoo.
Le remplacement de l’ERP a également été l’occasion d’optimiser les processus existants en supprimant ceux devenus obsolètes. Malgré plus d’une décennie d’utilisation du précédent système, la transition vers Odoo a été réalisée en un temps record de 10 mois.
Par ailleurs, nous avons travaillé en étroite collaboration avec les équipes comptables pour assurer une migration fluide et réussie vers Odoo.
Hun voordelen
Dankzij een schaalbaar ERP-systeem geniet Bruyerre van een grotere aanpasbaarheid aan de evoluerende noden van het bedrijf.
Procesoptimalisatie leidde tot een aanzienlijke tijdsbesparing bij bepaalde taken, wat resulteerde in een sterke toename van de productiviteit.
De algemene efficiëntie is verbeterd dankzij minder manuele handelingen, terwijl het geoptimaliseerde beheer van voorraad, verkoop, maatwerkbestellingen en personeel de interne organisatie heeft versterkt.
Tot slot werden de autonomie en flexibiliteit van het bedrijf aanzienlijk vergroot, wat zorgt voor een grotere ontwikkelingscapaciteit van het beheersysteem en een betere ondersteuning van de groei.
Onze andere klantcases
EXKI
Idealis is sinds 2015 partner van EXKI. De geïnstalleerde oplossingen zijn in de loop der jaren geëvolueerd, het bedrijf groeit voortdurend en opent elk jaar nieuwe restaurants.
Stanley/Stella
Idealis is sinds 2017 STANLEY/STELLA partner. Dankzij ons team heeft Idealis verschillende Odoo modules geïmplementeerd.
Expert literie
Voor dit project adviseerde Idealis Consulting een implementatie in 2 fasen in twee pilotwinkels, gevolgd door integratie van de Odoo-oplossing in EXPERT LITERIE.
La Plaine Chassart
La Plaine Chassart wilde haar activiteiten digitaliseren en digitaliseren.
Jacques Remy Et Fils
Het bedrijf wilde een gebruiksvriendelijk, modern systeem om een verouderde tool te vervangen. De teams van Idealis Consulting en Jacques Remy werkten anderhalf jaar aan dit project.
Spapens Fresh Food
Spapens wilde een geïntegreerde beheertool voor haar belangrijkste processen.