Onze referentie
Het verhaal van Jacques Remy & Fils
Jacques Remy et Fils werd enkele decennia geleden opgericht en is een van de grootste Belgische groothandelaars in verse en voorverpakte groenten en fruit, met activiteiten in Luxemburg en Noord-Frankrijk. Het bedrijf staat bekend om zijn logistieke efficiëntie, klantenservice van hoge kwaliteit en het vermogen om grote goederenstromen te beheren in een veeleisende sector.
Hun behoeften
Jacques Remy wilde een geïntegreerde beheertool voor de belangrijkste processen, waaronder het beheer van klantenbestellingen via een webshop en een hulpmiddel voor het snel opnemen van bestellingen bij het verkooppunt.
Ze wilden ook kassa's, bestellingen van leveranciers en stamgegevens kunnen beheren. Inkomend en uitgaand logistiek beheer, orderverzending en drag-and-drop picking waren ook prioriteiten, net als het beheer van vrachtwagenleveringen.
Tot slot wilden ze personeelsroosters en tijdbeheer, boekhouding, operationele en managementrapporten en personeelsadministratie (contactgegevens, vakanties, aanwezigheid, enz.) beheren.
De oplossing
In nauwe samenwerking met de teams van JACQUES REMY heeft Idealis Consulting de processen opnieuw ontworpen en geïntegreerd.
Concreet hebben we verschillende applicaties geïnstalleerd en aangevuld met ontwikkeling op maat. De Odoo-oplossing biedt alle functionaliteit van het vorige systeem, plus een aantal relevante nieuwe functies. Het vorige systeem was in meer dan 20 jaar ontwikkeld en ons team heeft het in 18 maanden vervangen (rekening houdend met het feit dat in deze periode nog steeds nieuwe functies werden geleverd op het oude systeem).
De plus, nous avons élargi la suite d'applications Odoo avec de nouveaux modules personnalisés, tels que : un outil d'expédition et de préparation de commandes avec une interface glisser-déposer ; la gestion des livraisons par camion et des horaires des employés ; l'intégration de Smart Analytics pour des rapports opérationnels et de gestion avancés ; une vue en temps réel des ventes (pour l'avancement de la préparation des commandes) et des achats (pour le suivi des réceptions) ; et une gestion simplifiée des expéditions avec gestion des notes de crédit, facturation client, etc.
Hun voordelen
De resultaten zijn onder andere productiviteitswinst dankzij kortere verwerkingstijden, taakautomatisering en minder handmatige fouten.
We zien ook een beter beheer van voorraden, verkoop, aangepaste bestellingen en personeel.
Plus d'autonomie et de flexibilité pour l'entreprise, lui permettant d'améliorer continuellement son outil de gestion et de mieux accompagner la croissance
Nos autres cas clients
EXKI
Idealis is sinds 2015 partner van EXKI. De geïnstalleerde oplossingen zijn in de loop der jaren geëvolueerd, het bedrijf groeit voortdurend en opent elk jaar nieuwe restaurants.
Stanley/Stella
Idealis is sinds 2017 STANLEY/STELLA partner. Dankzij ons team heeft Idealis verschillende Odoo modules geïmplementeerd.
BDC
Ons team heeft onze boekhoudkundige herstelmethodiek voorgesteld en geïmplementeerd. We boden ook boekhoudtrainingen aan via onze Idealis Academy.
Gimber
Ons team hielp Gimber bij het implementeren van de Odoo-oplossing. Er werd gespecialiseerde consultancy geleverd voor boekhouding, logistiek en artikelbeheer.
Eutronix
We hebben verschillende verbeteringen aangebracht aan bestaande modules en zijn gemigreerd van Odoo V10 naar V13.
Les Filles
Het team was op zoek naar een tool om productie-/keukenbeheer, beheer van bestellingen (B2B-platform), facturatie, inkoopbeheer van leveranciers en voorraadbeheer te digitaliseren en te integreren.
Beltracy
Beltracy was op zoek naar een beheertool voor meer dan 20.000 contactpersonen en 50.000 producten. Het bedrijf wilde hun inkoop en verkoop kunnen beheren, evenals hun magazijn en 3.000 locaties.
Pierre Marcolini
Ons team hielp Marcolini bij de migratie van hun Odoo-platform van versie 14 naar versie 16.