Onze referentie
Over Stanley/Stella
STANLEY/STELLA is een bedrijf dat actief is in BtoB-textiel voor de detailhandel. Het bedrijf is een belangrijke speler op de Belgische markt en produceert ecologisch verantwoorde kleding voor bedrijven in meer dan 30 landen.
Hun behoeften
De behoeften en uitdagingen van Stanley/Stella omvatten het efficiënte beheer van een complexe productcatalogus met talloze stijlen, modellen, kleuren en maten.
Het is ook noodzakelijk om de logistiek te optimaliseren voor een soepel beheer van voorraden en leveringen, hoewel dit niet direct gekoppeld is aan Odoo (maar Odoo heeft wel links met de gebruikte software).
De ontwikkeling van een B to B e-commerce site is nodig om een breder klantenbestand te bereiken. De e-commerce wordt beheerd door Magento en Odoo is er om productinformatie te sturen (wat een echte toegevoegde waarde van Odoo is!).
Het opzetten van een krachtig CRM-systeem om de relaties met een snel groeiend netwerk van wederverkopers te beheren is essentieel, met name via formulieren voor CRM-kansen en tickets, ...
Ten slotte is het belangrijk om de dienst na verkoop te verbeteren om een kwaliteitsvolle klantenervaring te bieden.
De oplossing
Sinds 2017 ondersteunt Idealis Consulting Stanley / Stella bij de implementatie en ontwikkeling van hun op Odoo gebaseerde informatiesysteem.
De implementatie van Odoo-modules omvat met name de verkoop-, CRM-, website- en projectmodules, evenals de Helpdesk-module, waarmee je tickets kunt invoeren voor kwaliteitsproblemen, een verzoek om opvolging van een bestelling, enz.
Naast de Odoo-modules hebben we een aangepaste module ontwikkeld voor Stanley/Stella: Stanley Catalogue. Hiermee kunnen ze productreferenties beheren om zo goed mogelijk aan hun behoeften in de textielsector te voldoen.
Er is nog een module ontwikkeld waarmee ze een hele reeks informatie kunnen beheren die specifiek is voor textiel (bijv. wasinstructies).
Hun voordelen
De behaalde resultaten omvatten een aanzienlijke verbetering van de productiviteit dankzij de automatisering van processen.
Er is ook beter voorraadbeheer en geoptimaliseerde logistiek.
Bovendien stimuleert effectief toezicht op de relaties met resellers de groei van het netwerk.
Tot slot werd een verbeterde klantervaring met een responsievere dienst na verkoop waargenomen.
Onze andere klantcases
Expert literie
Voor dit project adviseerde Idealis Consulting een implementatie in 2 fasen in twee pilotwinkels, gevolgd door integratie van de Odoo-oplossing in EXPERT LITERIE.
Plastics Wauters
Idealis Consulting werkte nauw samen met de teams van PLASTICS WAUTERS om hun processen te heroverwegen en te integreren.
Eutronix
We hebben verschillende verbeteringen aangebracht aan bestaande modules en zijn gemigreerd van Odoo V10 naar V13.
CEKA
We hebben onze processen gedigitaliseerd door Odoo ERP te implementeren. Concreet hebben we de Odoo-modules geïnstalleerd en op maat geconfigureerd om al hun processen in één beheertool te integreren.
GTime
GTIME wilde een aantal van hun belangrijkste merken op de markt brengen en exporteren naar het buitenland (BENELUX, Duitsland, Rusland, enz.).
Stûv
Stûv had een logistieke SAP-partner nodig om hen te ondersteunen bij het implementeren van verschillende vereisten.
Netoptic
We hebben onze processen gedigitaliseerd door een speciale oplossing te implementeren op basis van Odoo ERP.
Beltracy
Beltracy was op zoek naar een beheertool voor meer dan 20.000 contactpersonen en 50.000 producten. Het bedrijf wilde hun inkoop en verkoop kunnen beheren, evenals hun magazijn en 3.000 locaties.
Jacques Remy Et Fils
Het bedrijf wilde een gebruiksvriendelijk, modern systeem om een verouderde tool te vervangen. De teams van Idealis Consulting en Jacques Remy werkten anderhalf jaar aan dit project.
Cow-boy
Cowboy was op zoek naar een partner die het bestaande Odoo-project onder zijn hoede kon nemen en het kon begeleiden bij toekomstige initiatieven.