Onze referentie
Over Pierre Marcolini
De werkplaats van Pierre Marcolini in Brussel verenigt ambachtslieden met een unieke knowhow.
De recepten van het huis - ganaches, pralines, gebakjes.... - worden voortdurend herzien om met de tijd mee te gaan. - worden met de hand gemaakt volgens de beste traditie.
Pierre Marcolini, oprichter van het gelijknamige Maison Marcolini, cultiveert al 30 jaar traditionele knowhow van boon tot bar.
Hun behoeften
De eisen van Pierre Marcolini omvatten het migreren van hun Odoo ERP van versie 14 naar versie 16 om te kunnen profiteren van de nieuwste functionaliteiten en verbeteringen.
Het was van essentieel belang om de continuïteit van de activiteiten tijdens deze migratie te garanderen, met name voor de boekhouding en de verkooppunten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Luxemburg en Duitsland.
Tot slot was de integratie van aanvullende oplossingen in hun Odoo-systeem nodig om te voldoen aan specifieke behoeften die niet werden gedekt door de vorige versie.
De oplossing
Idealis Consulting heeft Maison Marcolini geholpen met de migratie van hun Odoo platform. Hun Odoo V14 was niet ingericht door Idealis, dus het was een kwestie van herwerken.
Deze migratie heeft ons met name in staat gesteld om belangrijke modules zoals boekhouding, verkoopbeheer, inkoop, inventaris, productie, point-of-sale en facturatie in een multi-company omgeving te updaten; om geavanceerde tools zoals Smart Analytics te integreren voor een beter gegevensbeheer en geïnformeerde besluitvorming; om de inventaris te beheren dankzij de installatie van GS1 management en de verbeterde uitgave van inventaris- en traceerbaarheidslabels ; hun e-commerce platform te integreren en een click & collect systeem op te zetten; schaalbare en responsieve ondersteuning te bieden, te werken aan voortdurende verbeteringen en automatiseringsoplossingen te leveren die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van Maison Marcolini; en de ongeveer 40 verkooppunten te beheren die verspreid zijn over verschillende locaties en 6 dagen per week geopend zijn.
Hun voordelen
Het resultaat was een aanzienlijke verbetering van de operationele efficiëntie, met soepelere, meer geautomatiseerde processen. Betere zichtbaarheid van gegevens, dankzij geavanceerde analysetools, wat strategische besluitvorming vergemakkelijkte. Verhoogde winstgevendheid als gevolg van geoptimaliseerde operaties en lagere kosten..
Marcolini heeft optimaal geprofiteerd van onze expertise, zowel op technisch als op functioneel gebied. De implementatie van de Odoo-oplossing heeft hun dagelijkse efficiëntie aanzienlijk verbeterd, wat heeft geresulteerd in geoptimaliseerde activiteiten. Deze verhoogde efficiëntie wordt ook weerspiegeld in hun winstgevendheid, wat een positieve dynamiek creëert.
Ze profiteren nu ook van soepeler magazijnbeheer en de traceerbaarheid van internationaal verzonden producten dankzij de introductie van labels.
Onze andere klantcases
EXKI
Idealis is sinds 2015 partner van EXKI. De geïnstalleerde oplossingen zijn in de loop der jaren geëvolueerd, het bedrijf groeit voortdurend en opent elk jaar nieuwe restaurants.
ACE
We ontwikkelden functionaliteiten op maat, gebaseerd op onze ervaring in de biotechsector. Meer specifiek is het kwaliteitsbeheer sterk verbeterd ten opzichte van de Odoo-standaard.
Gimber
Ons team hielp Gimber bij het implementeren van de Odoo-oplossing. Er werd gespecialiseerde consultancy geleverd voor boekhouding, logistiek en artikelbeheer.
Serel Industrie
SEREL INDUSTRIE was op zoek naar een managementtool om belangrijke processen te digitaliseren en te integreren.
Sipla
SIPLA was op zoek naar een managementtool om orders te verwerken en te vertalen naar productieorders.
Les Filles
Het team was op zoek naar een tool om productie-/keukenbeheer, beheer van bestellingen (B2B-platform), facturatie, inkoopbeheer van leveranciers en voorraadbeheer te digitaliseren en te integreren.
Nutradia
Ons team heeft Nutradia geholpen bij de migratie van Odoo V14 naar Odoo 16.